03.01.12

Tirsdag (920).

Morgenvægt:
65,4 kg.

Træning 1:
Diverse styrketræning.

Træning 2:
23 km á 5.12 min/km
Ingen intervaller idag. Løb i stedet en lang rolig tur (på stangvisne ben) sammen med den sædvanlige tirsdagsgruppe.

Blandt de fremmødte var "Kongen" alias Christian Kapper*, der stod for dagens klart mest underholdende indslag, da han - midt i en let fartlegsserie, som de friskeste af flokken var godt igang med - valgte at smide sig i et sving og tage en rulletur i pløret.

Taget i hurtigt øjesyn viste det sig, at knæet havde ramt en asfaltkant og fået et seriøst skrub, som uden tvivl ville have sendt mangen en ungersvend hjem med bårevogn. En voksen mands sande styrke måles imidlertid ikke på, hvor mange gange, han fældes i kamp, men på hvor mange gange han rejser sig igen. Og Kongen rejste sig! Sagde pyt, og løb som største selvfølge med sin flok de resterende 10 km hjem. At dømme efter de billeder, der kan ses her, kan man så godt blive i lettere i tvivl, om han mon får lov til at komme ud igen allerede imorgen?

*Christian Kapper er i øvrigt en fantastisk person og fremragende løber. Jeg lærte ham for alvor at kende forrige vinter, hvor vi løb tirsdagsintervaller langs Søndersø. En lille "tyk" prop, der kunne løbe stærkt som bare pokker. Irriterende, fordi jeg jo i måling mod ham ikke kunne undskylde mig med, at jeg selv havde et par kilo for meget på sidebenet. Ej heller kunne jeg dække mig ind under min alder, for vi var jo lige gamle .... troede jeg ;-) Til overraskelse for de fleste kan jeg nemlig godt røbe hér, at Kapper rent faktisk er en del yngre, end han ser ud til; nemlig kun lige knap 40 ;-) Så det ér selvfølgelig derfor, når det en sjælden gang lykkes ham at vise mig baghjul! - Nej, pjat! Kapper er såmænd slet og ret bare et gudsbenådet talent, der ikke fornægter sig. Flittig i skoene som de færreste med en ufattelig god evne til at adaptere alt, der bliver trænet såvel som konkurreret, så det bliver til skridt på skridt på skridt i positiv retning. Og for længst slanket væsentligt, så der idag heller ikke slæbes på unødig ballast. Som person er Kapper en god kammerat, intelligent, vidende, kærlig, engageret, målrettet og ... underholdende .... m.m. :-) Et stort aktiv for vort løbemiljø her i byen.

PS: Nå-ja, så er er Kapper jo også én af dem, der vover sig med til Rotterdam i april. Vi bli'r så gode den dag, min ven :-)

2 kommentarer:

  1. <ærgeligt at Kapper ikke startede med at løbe 20 år tidligere! Men det kan jo være, at prinsen viser hvilke tider kongen ku ha opnået såfremt han var startet i samme alder :-)

    SvarSlet
  2. Ja, var Christian startet som ung, havde han næppe selv behøvet at betale for den røde Danmarks-singlet, når han skulle ud i verden :-)

    SvarSlet